Projekt i budowa węzła „Lubelska” na przecięciu dróg ekspresowych S17 i S2 do autostrady A2 wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi” (Kontrakt 1)
- Budowę odcinka drogi ekspresowej wraz z przynależną infrastrukturą techniczną oraz urządzeniami bezpieczeństwa ruchu,
- Budowa węzła,
- Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem w imieniu i na rzecz Zamawiającego wszelkich opinii, uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji niezbędnych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji,
- Opracowanie dokumentacji powykonawczej,
- Uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie,
- Budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą ekspresową,
- Budowę dróg dojazdowych obsługujących ruch lokalny oraz budowę dróg dojazdowych do urządzeń,
- Budowę chodników dla pieszych i ścieżek rowerowych,
- Budowę przejazdów awaryjnych oraz wjazdów awaryjnych na drogę ekspresową,
- Budowę systemu odwodnienia korpusu drogowego (rowy drogowe, kanalizacja deszczowa grawitacyjną i ciśnieniową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, pompownie wód opadowych, drenaż drogowy i podłużny i inne),
- Budowę urządzeń ochrony środowiska takich jak zabezpieczenia akustyczne, przepusty dostosowane do przemieszczania się małych zwierząt wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, zieleń, system odprowadzenia wód opadowych, zbiorniki retencyjne, urządzenia podczyszczające wody opadowe z jezdni drogi ekspresowej, wygrodzenia drogi głównej, przepompownie i inne,
- Budowę infrastruktury dla potrzeb obiektów zlokalizowanych w ciągu drogi ekspresowej w tym sieci elektroenergetyczne, sieci wodociągowe, sieci i urządzeń oczyszczających ścieki sanitarne, kanalizację deszczową wraz z urządzeniami podczyszczającymi i inne,
- Przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury technicznej,
- Budowę i przebudowę oświetlenia drogowego,
- Organizację ruchu (oznakowanie poziome i pionowe z wyposażeniem), urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp,
- Oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w celu skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego,
- Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę w czasie robót oraz w okresie usuwania wad,
- Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy, do stanu przed rozpoczęciem budowy w tym remont istniejącego odcinka drogi,
- Wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań,
- Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy,
- Wycinka istniejącej zieleni,
- Zagospodarowanie terenu zielenią,
- Dodatkowe zatoki autobusowe,
- Budowę obiektów inżynierskich, kładki dla pieszych, przepusty, ekrany akustyczne, ściany oporowe i inne,
- Budowa kanalizacji teletechnicznej dla systemu zarządzania ruchem,
- Budowa kanału technologicznego,
- Wszelkie roboty związane z przebudową i rozbiórką elementów i obiektów kolidujących z inwestycją.
- Czasowa organizacja ruchu z etapowaniem funkcjonowania węzła w sytuacji realizacji sąsiednich odcinków,
- Wszelkie inne roboty jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia.
Parametry techniczne projektowanej drogi S17:
Klasa techniczna - S
Prędkość projektowa - 100km/h
liczba pasów ruchu - 2x3
szerokość pasów ruchu - 3,50m
szerokość pasa awaryjnego - 2,50m
szerokość pasa dzielącego - 5,0m
obciążenie nawierzchni - 115kN/oś
kategoria ruchu - KR7
Parametry techniczne projektowanej drogi S2:
Klasa techniczna - S
Prędkość projektowa - 100km/h
liczba pasów ruchu - 2x3
szerokość pasów ruchu - 3,50m
szerokość pasa awaryjnego - 2,50m
szerokość pasa dzielącego - 5,0m
obciążenie nawierzchni - 115kN/oś
kategoria ruchu - KR6.
W rozwiązaniu docelowym węzeł Lubelska nie będzie miał dostępu do dróg lokalnych. Dojechać do niego będzie można od sąsiednich węzłów: Zakręt i Góraszka, aby następnie pojechać na wschód: w stronę Mińska Mazowieckiego lub na zachód, Południową Obwodnicą Warszawy.